تور بمبئي | تور هند| تور لحظه آخري بمبئي تور بمبئي | تور هند| تور لحظه آخري بمبئي .

تور بمبئي | تور هند| تور لحظه آخري بمبئي

فستيوال هاي باورنكردني در هند

فستيوال رنگ

فستيوال هاي باورنكردني در هند

به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، هند يكي از كشورهاي پرجمعيت دنيا است و همچنين مردم آن داراي آداب رسوم و حتي اديان مختلف هستند. اين باعث شده است كه مراسم هاي مختلفي به عنوان سنت هاي متفاوت در اين كشور هر ساله انجام شود كه از معروف ترين آن مي توانيم به فستيوال رنگ ها اشاره كنيم اما در ميان اين سنت هاي مختلف برخي اداب و رسوم بسيار عجيب نيز ديده مي شود.

گاوبازي

شايد با شنيدن اين مراسم به ياد اسپانيا بيافتيد اما درهند نيز هر ساله مراسمي به اين صورت برگزار مي شود كه ۱۰۰ برابر از همتاي اسپانيايي اش خطرناك تر است. اين مراسم كه در روز جشن برداشت محصول انجام مي شود تعدادي از خطرناك ترين گاو ها در ميان مردم رها مي شوند و البته هيچ ايمني نيز در مورد تماشاگران وجود ندارد و در انتهاي آن نيز نه گاو را مي بندند و نه آن را مي كشند. تا به حال بيشتر از ۲۰۰ نفر در طي ده سال گذشته در اين مراسم جانشان را از دست داده اند.

راه رفتن روي آتش

يكي از عجيب ترين مراسم هاي دنيا راه رفتن روي آتش است كه هر ساله در جنوب هند و در يك جشن بزرگي كه مانند جشن هاي شكرگذاري مي ماند انجام مي شود. در اين مراسم افراد بايد با پاي برهنه بر روي آتش قدم بردارند و اين درحالي است كه نبايد روي ذغال هاي داغ بدوند. مراسم به گونه اي است كه بايد كاملا راحت و به آرامي روي آتش قدم برداشت. در اين مراسم هر ساله افراد زيادي نيز بر اثر سوختگي راهي بيمارستان مي شوند.

انداختن نوزادان

هر ساله در اخرين ماه ميلادي تعداد زيادي بچه از بام يك معبد در هند به پايين انداخته مي شوند تا نوزادها در زندگي خودشان از سلامت كافي و شانس برخوردار باشند. اين معبد كه نزديك به ۶۰ متر ارتفاع دارد هر ساله مملو از جمعيت هاي بيشماري مي شود كه مي خواهند فرزندانشان را به پايين پرتاب كنند. اين مراسم به عنوان يكي از مراسم هاي بسيار خطرناك و عجيب در دنيا شناخته مي شود كه چند بار تا مرز تعطيلي نيز رفته است.

آويزان شدن با قلاب

اين عمل به تنهايي شايد خيلي مورد خاصي نداشته باشد اما هندي ها در گذشته يك رسم بسيار ناخوشايند داشتند . افرادي كه دوست داشتند اين كار را انجام دهند در روزهاي خاصي از سال و بدون هيچ دليل خاصي خودشان را از جايي اويزان مي كردند. در اين مراسم بايد قلاب هايي را وارد بدنشان مي كنند تا از سطح زمين جداشوند. اين مراسم كه باعث جراحات بسيار زيادي مي شد چندي است كه توسط دولت اين كشور ممنوع شده است.

قل خوردن روي غذا

در معبد اصلي شهر كارناتكا در جنوب هند وقتي وارد شويد به شما دستور ميدهند تا روي زمين بخوابيد و قل بخوريد. اين مراسم در حالي انجام مي شود كه روي زمين دورريخته هايي از غذاهاي معبد قرار دارد و به گفته هندي آن ها اين كار باعث مي شود تا به بيماري هاي پوستي دچار نشويد. دولت هند اين مراسم را نيز به علت غير بهداشتي بودن و همچنين خرافات آن ممنوع اعلام كرده است.


برچسب: ، ارزان ترين تور بمبئي، تور لحظه آخري بمبئي، تور نوروزي هند، جاذبه هاي ديدني هند، جشن هاي معروف در هند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۵:۱۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :